על צלילים, הקשבה ושיפור תפקודי הלמידה
קריאה נרחבת יותר אודות שיטת טומטיס תוכלו למצוא בקטגוריה של הלקות השפתית, וחשוב שתדעו שתוכלו לעשות שימוש בדברים המובאים שם גם פה בהתייחס לנושא של לקויות הלמידה, מאחר והקושי השפתי נמצא כמאפיין שקיים גם בלקויות הלמידה (לקריאה נוספת על כך – בסוף חלק א' המובא בהקדמה ללקויות הלמידה – ("קואורדינציה, למידה והתנהגות").
ולמי שמעוניין לקרא באופן כללי יותר על שיטה זו בהקשר לטיפול בקושי השפתי ובכלל בטיפול בעיכובים התפתחותיים שונים – בכתבה הבאה.
כעת אני רוצה לתת לכם התייחסות ממוקדת יותר לתחום הלמידה, ולכן אני מפנה אתכם לקרא כיצד שיטת טומטיס מתאימה לטפל גם בלקויות למידה, וצירפתי לכם גם לינק שמתייחס ספציפית לנושא הדיסלקציה ועל שיטת הטיפול זו של אימוני ההקשבה שהיא שיטת טומטיס.
כמו כן לנוחיותכם, צירפתי לכם לינק למאמרו (המתורגם) של *פול מאדול בשם "דיסלקציה ומה שמאחוריה" (מי שרוצה צירפתי גם את הלינק למאמר המקורי), וכן הבאתי לכם לינק לכמה תקצירי מחקרים הקשורים לשיטת טומטיס וללקויות למידה.
*פול מאדול הוא מנהל "מרכז ההקשבה" בקנדה, מרכז בו קיימות תוכניות לאימוני הקשבה המבוססים על עבודתו של ד"ר טומטיס.
בנוסף, בלינקים הבאים תוכלו להרחיב עוד את ידיעתכם משיטת טיפול זו בלקויות למידה, על איך היא משפרת את הקריאה, ותוכלו להתרשם גם מסיפורים אישיים שונים, כמו סיפורו של ילד בן 6 שנעזר בין יתר שיטות הטיפול השונות גם בשיטת טומטיס ושעזרה לו מאוד, סיפורה של אמא לשני ילדים עם קשיים בקריאה ועל השינויים שבאו כתוצאה מהטיפול בשיטה זו, וכן תוכלו לקרא גם על סיפורו של ילד שעדיין בגיל 11 היו לו קשיים בקריאה וכתיבה.