דפי האתר

דף הבית: לחצו לקריאה
אודות: לחצו לקריאה
לקות שפתית: לחצו לקריאה
אוטיזם: לחצו לקריאה
לקויות למידה: לחצו לקריאה
הפרעות קשב וריכוז: לחצו לקריאה
תקנון שימוש: לחצו לקריאה
בלוג שווה מחשבה: לחצו לקריאה
החבר המדבר לחצו לקריאה
מפת אתר:לחצו לקריאה

הסתכלות חדשה על התפתחות

כאן תמצאו מידע בתחום החינוך והתפתחות הילד, מחשבות שלי בנושאים אלו, וכל מיני דברים נחמדים שנתקלתי בהם ושרציתי שגם אחרים יחשפו אליהם, וישמשו אתכם ההורים, המטפלים, אנשי החינוך וכל מי שמעוניין. אני מקווה שיום אחד מישהו יוכל לעשות שימוש בתוכן זה. שווה מחשבה...

פוסטים נבחרים
  • מה הקשר בין שיווי משקל לחרדה?
  • לצעוד בדרך חדשה
  • חינוך לכולם במקום "חינוך מיוחד" – אופציה חינוכית אמיתית
  • סימוכין ברשת – הפניות לכתבות, סרטונים ומאמרים שונים
  • על הפרעות קשב וריכוז
מצאו אותנו בפייסבוק
‏שיטות פורצות דרך בהתפתחות הילד - path2balance.co.il‏

לשאלות פנו אלי בפייסבוק

  • Facebook
  • Facebook
  • YouTube
path2balance
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
אוטיזם* והשימוש במחשב או בטאבלט
ראשי » אוטיזם » אוטיזם* והשימוש במחשב או בטאבלט
path2balance
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש

אמצעים טכנולוגיים ככלי לשיפור התקשורת

אוטיזם והשימוש במחשב או בטאבלט

השימוש בטאבלט לאנשים עם מוגבלויות שונות כבר קיבל מקום של כבוד ב'ויקיפדיה' תחת הערך של מחשב לוח  (לגלול למטה עד לערך של "מחשבי לוח לשירות אנשים עם מוגבלות"), ובהקשר לכך תוכלו לראות את השימוש שעושה משרד החינוך בטאבלטים או אייפדים במסגרות של החינוך המיוחד, ולהמשיך לקרא כיצד השימוש באמצעים טכנולוגיים מסוגים שונים, יכול לעזור לילדים עם צרכים מיוחדים.

צירפתי לכם גם מצגת המדברת על נושא זה של שילוב האייפד בחינוך המיוחד, ומי שמעוניין, יוכל לקרא עוד על יתרונות התקשוב שיש במסגרות אלו, ולקרא גם את הכתבה – "שימוש חופשי בטכנולוגיה מסייעת מבוססת מחשב כדי לתמוך בתלמידים בעלי מוגבלויות בתהליך הכתיבה".

בהקשר לנושא האוטיזם, במאמר שפורסם על ידי המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי (איכילוב) בשם "פורצים את החומה השקופה – אבחון אוטיזם בילדים ונוער" – מאמר שנכתב בהקשר למרכז "מראות" שממוקם שם ובו מתבצע אבחון וטיפול לילדים ונוער על הרצף האוטיסטי, ישנה גם התייחסות לנושא זה, ונכתב שם במאמר, שהעובדים שם במרכז נעזרים באייפדים בעבודתם עם הילדים והנוער שעל הרצף האוטיסטי, מאחר והם מהווים כלי עזר בכל מה שקשור למיומנויות תקשורת.

כמו כן, במאמר שפורסם באתר של הקרן להפרעות על הספקטרום האוטיסטי – Autism Spectrum Disorder Foundation סקרו שם מדוע האייפד הוא כלי למידה כל כך חיוני ועוזר עבור ילדים שסובלים מאוטיזם.

 ומי שמעוניין, יוכל לצפות במצגת שסוקרת תחום זה של השימוש בסיוע טכנולוגי לבעלי צרכים מיוחדים ועל היתרונות הגלומים בכלי זה שבין היתר יכול לשמש ככלי תקשורתי ולאפשר בכך לחדור לעולמם הפנימי שהגישה לשם ללא השימוש בטכנולוגיה הזו לעיתים היא מאוד קשה. בנוסף במצגת ישנה התייחסות לכך שהשימוש באמצעים אלו מאפשרים גם להעלות את הדימוי העצמי שלהם.

עדויות אישיות שונות לגבי השינוי העצום שחל אצל בעלי לקות תקשורתית בעקבות השימוש שלהם במחשב או בטאלבט, ניתן למצוא בכתבה שפורסמה על שני צעירים אוטיסטים ברמת תפקוד נמוכה (אחד הצעירים שבכתבה – עידו, כותב בלוג, אז למי שמעוניין לקרא בו יוכל לעשות זאת בלינק הזה), ובמגוון כתבות נוספות כדוגמת הכתבה שפורסמה באתר החדשות הכלכלי – "כלכליסט" בשם "מסך נוגע ללב", ובכתבה נוספת שפורסמה שם שנקראת "על הכוונת: אוטיזם".

כמו כן תוכלו למצוא התייחסות לכך במאמרים שפורסמו ב – ynet, וב – TheMarker,  ובמאמר נוסף שדיבר על השימוש של מתבגרים עם אוטיזם בטאבלט במסגרת הבית ספרית (בדף עצמו יש להיכנס ללינק הממוקם בסיום הכתבה, יש שם מצגת על זה).

כאמור, לההתפתחותה המואצת של הטכנולוגיה הזו שתורמת רבות למשתמשים בה, ושבאמצעותה נפתח צוהר לתקשורת הדדית של מי שנעזר בה כדי לתקשר עם סביבתו, ישנה חשיבות רבה.

הנה טעימה ממגוון האפליקציות שמיועדים לילדים עם אוטיזם (חלקן בעברית),  ותוכלו למצוא עוד אפליקציות דומות לאלו בכתבה נוספת שפורסמה בTheMaeker  בשם '19 אפליקציות מומלצות לילדים עם צרכים מיוחדים' (רק חלק מהאפליקציות המובאות שם הן בעברית), וכן הבאתי לכם עוד התייחסות מאוד מפורטת למספר רב של אפליקציות לשימושים שונים.

ולסיום, מי שמעוניין, תוכלו לקרא על מחקר שבדק עד כמה הורים לילדים שסובלים ממוגבלות התפתחותית היו שבעי רצון מהשימוש שעשו ילדיהם בטבאלטים.

IPAD אוטיזם איכילוב אמצעים טכנולוגיים אפליקציות לחינוך מיוחד גן טיפולי גן שפתי המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי הספקטרום האוטיסטי הרצף האוטיסטי התפתחות הילד חינוך מיוחד טאבלט ילדים בעלי צרכים מיוחדים לא ורבלי לקויות התפתחותיות לקות שפתית מוגבלות התפתחותית מחשב מחשב לוח מיומנויות תקשורת מיומנות שפתית מרכז מראות עיכוב התפתחותי עיכוב שפתי שיטת טיפול תסמונת הקשת האוטיסטית תקשורת
« הקודם
חיפוש באתר
שאלות נפוצות
מהם תרגילי מוח (BRAIN GYM) ללקויות שפתיות?
גלו מה הסוד להצלחה! תרגילי מוח הם חלק מתחום שנקרא קינסיולוגיה חינוכית, והם למעשה אסופה של תרגילים מיוחדים שנותנים מענה למגוון של צרכים, ומתאימים לאנשים מבוגרים, לצעירים, לילדים, לתינוקות וכן בטיפול במגוון לקויות התפתחותיות.
מהי שיטת טומטיס לטיפול באוטיזם?
השיטה לפיתוח ההקשבה - התייחסות נרחבת אודות שיטת טומטיס תוכלו למצוא בקטגוריה של הלקות השפתית, והחומר המובא שם רלוונטי גם לכאן מאחר וניתן למצוא את הקושי השפתי גם אצל מי שסובל מאוטיזם.
הסתכלות חדשה על התפתחות - שווה מחשבה...
היה לי חשוב להביא גם בפניכם מידע בעל השפעה ומשמעות לחיים שישמש אתכם ההורים, המטפלים, אנשי החינוך וכל המתעניינים באשר הם, ומיועד להדגיש את אותם המרכיבים החשובים והנחוצים להתפתחות מיטיבה של ילדים. מוזמנים להיכנס לבלוג
אודות האתר

האתר מציג מגוון שיטות טיפול ללקויות התפתחותיות, אשר מתמקדות יותר במקור לבעיה ופחות בסימפטומים עצמם, ונועדו להשלים את הטיפול הקיים

הקטגוריות העיקריות

לקות שפתית: לחצו לקריאה
אוטיזם: לחצו לקריאה
לקויות למידה: לחצו לקריאה
הפרעות קשב וריכוז: לחצו לקריאה
בלוג שווה מחשבה: לחצו לקריאה
החבר המדבר: לחצו לקריאה

התחברו אלינו בפייסבוק
  • Facebook
נבנה ועוצב ע"י DIV Design & תבנית Pojo.me
כל הזכויות שמורות © 2017 | path2balance
  • Plugins Wordpress
  • Themes Wordpress
  • Documents Wordpress
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס