דפי האתר

דף הבית: לחצו לקריאה
אודות: לחצו לקריאה
לקות שפתית: לחצו לקריאה
אוטיזם: לחצו לקריאה
לקויות למידה: לחצו לקריאה
הפרעות קשב וריכוז: לחצו לקריאה
תקנון שימוש: לחצו לקריאה
בלוג שווה מחשבה: לחצו לקריאה
החבר המדבר לחצו לקריאה
מפת אתר:לחצו לקריאה

הסתכלות חדשה על התפתחות

כאן תמצאו מידע בתחום החינוך והתפתחות הילד, מחשבות שלי בנושאים אלו, וכל מיני דברים נחמדים שנתקלתי בהם ושרציתי שגם אחרים יחשפו אליהם, וישמשו אתכם ההורים, המטפלים, אנשי החינוך וכל מי שמעוניין. אני מקווה שיום אחד מישהו יוכל לעשות שימוש בתוכן זה. שווה מחשבה...

פוסטים נבחרים
  • מה הקשר בין שיווי משקל לחרדה?
  • לצעוד בדרך חדשה
  • חינוך לכולם במקום "חינוך מיוחד" – אופציה חינוכית אמיתית
  • סימוכין ברשת – הפניות לכתבות, סרטונים ומאמרים שונים
  • על הפרעות קשב וריכוז
מצאו אותנו בפייסבוק
‏שיטות פורצות דרך בהתפתחות הילד - path2balance.co.il‏

לשאלות פנו אלי בפייסבוק

  • Facebook
  • Facebook
  • YouTube
path2balance
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
הפרעת קשב וריכוז – קיימת או לא?
ראשי » הסתכלות חדשה על התפתחות - שווה מחשבה... » הפרעת קשב וריכוז – קיימת או לא?
path2balance
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש

post_3

השוק רווי בהסברים על הנושא הזה של קשב וריכוז ועל הטיפול התרופתי הנלווה לו, ואין לי כל מה לחדש כאן מבחינה זו, אלא רק את תפיסת עולמי אני מביאה פה לטובת מי שכן מעוניין בנקודת מבט אחרת, וכאן, אני מציגה זווית ראייה שונה לָמה נראה שיש כל כך הרבה ילדים עם בעיות קשב וריכוז (כאן אני מרחיבה יותר מהפוסט שכתבתי בקטגוריה של הפרעת קשב וריכוז ).

הפוסט הזה מחולק לכמה חלקים – יש בו דוגמאות הלכה למעשה של גורמים אפשריים שמסבירים לדעתי מדוע "הפרעת הקשב והריכוז" היא בתפוצה כה רחבה היום. ישנה התייחסות גם לנושא לטיפול התרופתי ולהשלכותיו, ואני מציעה גם פתרון אפשרי ל'בעיה'.
אתם מוזמנים לקרא את כולם ברצף, או שתוכלו לקרא כל חלק שתבחרו שיותר מדבר אליכם כעת בזמן שאתם קוראים, והוא גם עומד כפוסט נפרד בפני עצמו.

הילדים של היום מפותחים הרבה יותר מאלו שנולדו פעם

בשנת 2011 הייתה לי שיחה עם אחות בטיפת חלב ששיתפה אותי בכך שכבר לפני 15 שנה היא אמרה לקולגות שלה שיש משהו בילדים האלה שנולדים (כאמור לפני 15 שנה), שהם שונים מהילדים של פעם.

היא אמרה להם שהיא רואה שהילדים האלו שנולדו (אז כבר לפני 15 שנה), הם מתפתחים בצורה אחרת מהילדים שנולדו בעבר (לפני 30 שנה ויותר), וההתפתחות שלהם האחרת באה לידי ביטוי בזה שנִראה היה לה שהם יותר מבינים מה שקורה מסביבם ומודעים יותר לסביבתם כבר מגיל צעיר מאוד, לעומת אותם ילדים שנולדו לפני 30 שנה ויותר.

ואז בהמשך השיחה שלה איתי, הגיעה אותה אחות לדבר על הילדים שנולדים היום (כאמור בשנת 2011), שהם אפילו יותר מתקדמים בהתפתחותם מאותם ילדים שנולדו כבר לפני 15 שנה, ויש בהם עוד משהו אחר שהיא לא יכולה להגיד בדיוק מה זה, אבל נראה לה שככל שהזמן מתקדם, הילדים באים לעולם כשהם יותר משודרגים, קולטים מהר יותר, בוגרים הרבה יותר, ואף ההתנהגויות שלהם עוד בחודשים הראשונים שלהם לחיים, נראות כמפותחות הרבה יותר.

ובאופן אישי אני מאוד התחברתי לזה, ואני חושבת שכל אחד יכול להתחבר לזה במידה זו או אחרת. ואם אני אקח את זה צעד אחד קדימה לנושא שלנו של הפרעות קשב וריכוז, אז באמת הילדים של היום הם הרבה יותר מתוחכמים – הם קולטים את כל האמצעים הטכנולוגיים מהר יותר, הם חשופים גם לגירויים מסוגים שונים, מהירים ורבים הרבה יותר ממה שהיה בעבר, והופכים במידה מסוימת לפחות תמימים, ויותר מפוכחים לנוכח פני המציאות.

לכן, אותם הגירויים שבית הספר מספק היום לתלמידים שלו, שלא השתנו ממש משמעותית בעשורים האחרונים, מאוד משעממים אותם, והם חייבים משהו אחר – יותר מעניין, יותר חדשני, יותר מתוחכם.

משום כך חשוב להבין, שבאמת ההיתכנות של סיטואציה בה החומר עצמו של הלימודים לא קורץ להם וממש לא מעניין אותם, הוא יכול להיות אמיתי לגמרי. והפועל היוצא מזה הוא שלפעמים התפקוד האקדמי שלהם יותר ירוד כי אין להם מוטיבציה בעצם ללמוד חומר שמשעמם אותם, אבל – דבר זה לא מעיד על כך שיכול להיות שהם סובלים מ"הפרעות קשב וריכוז".

שהרי פעמים רבות מאוד אנו רואים ילדים שלא יכולים להתרכז בבית הספר בלימוד נושא מסוים או במגוון נושאים, אך אותם ילדים בקלות יכולים להפגין  יכולת ריכוז גבוהה מאוד בכל נושא אחר שמעניין אותם ושקרוב לליבם, ואפילו לבלות שעות בכך – חלקם בלגו, חלקם בקריאה, בספורט, בציור, במשחקי מחשב או אסטרטגיה, במשחקים בגינה הציבורית, או בכל עיסוק ו/או תחביב אחר שהם ממש אוהבים או שמעניין אותם.

מכאן שישנה סתירה פנימית במונח "הפרעות קשב וריכוז", שהרי מי שאין לו יכולת ריכוז והפניית קשב, הדבר אמור להיות באופן גורף לכל תחום שהוא, אבל אם הילד כן מפגין יכולות אלו בתחומים מסוימים, סימן שיש לו יכולת כזו.

ולכן השימוש במונח "הפרעות קשב וריכוז" הוא מונח שגוי, שהרי יש לו יכולות של קשב וריכוז, אבל אולי לא בתחומים שהיו רוצים אנשים אחרים שהוא יהיה יותר מרוכז בהם.

אז מה כן יכול להסביר את חוסר העניין של הילדים במה שנלמד בבית הספר? קראו על כך בפוסט הבא: חדשנות בחינוך – (כי) מה שעבד פעם, לא עובד עוד היום

ADD ADHD אימפולסיביות בית ספר בית ספר יסודי בית ספר תיכון גן טיפולי גן שפתי דימוי עצמי הורים היפראקטיביות הפרעות קשב וריכוז הצבת גבולות התפתחות הילד זיכרון חדשנות בחינוך חטיבת ביניים חינוך חינוך מיוחד טיפולים התפתחותיים טמפרמנט ילדים בעלי צרכים מיוחדים למידה לקויות התפתחותיות לקויות למידה לקות שפתית מורים מטפלים מערכת החינוך משמעת משרד החינוך עיכוב התפתחותי פעילות גופנית קשב קשיים בלימודים קשיים חברתיים קשיים רגשיים ריטלין ריכוז תזונה תסכולים תפיסה מרחבית
« הקודם
הבא »
חיפוש באתר
שאלות נפוצות
מהם תרגילי מוח (BRAIN GYM) ללקויות שפתיות?
גלו מה הסוד להצלחה! תרגילי מוח הם חלק מתחום שנקרא קינסיולוגיה חינוכית, והם למעשה אסופה של תרגילים מיוחדים שנותנים מענה למגוון של צרכים, ומתאימים לאנשים מבוגרים, לצעירים, לילדים, לתינוקות וכן בטיפול במגוון לקויות התפתחותיות.
מהי שיטת טומטיס לטיפול באוטיזם?
השיטה לפיתוח ההקשבה - התייחסות נרחבת אודות שיטת טומטיס תוכלו למצוא בקטגוריה של הלקות השפתית, והחומר המובא שם רלוונטי גם לכאן מאחר וניתן למצוא את הקושי השפתי גם אצל מי שסובל מאוטיזם.
הסתכלות חדשה על התפתחות - שווה מחשבה...
היה לי חשוב להביא גם בפניכם מידע בעל השפעה ומשמעות לחיים שישמש אתכם ההורים, המטפלים, אנשי החינוך וכל המתעניינים באשר הם, ומיועד להדגיש את אותם המרכיבים החשובים והנחוצים להתפתחות מיטיבה של ילדים. מוזמנים להיכנס לבלוג
אודות האתר

האתר מציג מגוון שיטות טיפול ללקויות התפתחותיות, אשר מתמקדות יותר במקור לבעיה ופחות בסימפטומים עצמם, ונועדו להשלים את הטיפול הקיים

הקטגוריות העיקריות

לקות שפתית: לחצו לקריאה
אוטיזם: לחצו לקריאה
לקויות למידה: לחצו לקריאה
הפרעות קשב וריכוז: לחצו לקריאה
בלוג שווה מחשבה: לחצו לקריאה
החבר המדבר: לחצו לקריאה

התחברו אלינו בפייסבוק
  • Facebook
נבנה ועוצב ע"י DIV Design & תבנית Pojo.me
כל הזכויות שמורות © 2017 | path2balance
  • Plugins Wordpress
  • Themes Wordpress
  • Documents Wordpress
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס