דפי האתר

דף הבית: לחצו לקריאה
אודות: לחצו לקריאה
לקות שפתית: לחצו לקריאה
אוטיזם: לחצו לקריאה
לקויות למידה: לחצו לקריאה
הפרעות קשב וריכוז: לחצו לקריאה
תקנון שימוש: לחצו לקריאה
בלוג שווה מחשבה: לחצו לקריאה
החבר המדבר לחצו לקריאה
מפת אתר:לחצו לקריאה

הסתכלות חדשה על התפתחות

כאן תמצאו מידע בתחום החינוך והתפתחות הילד, מחשבות שלי בנושאים אלו, וכל מיני דברים נחמדים שנתקלתי בהם ושרציתי שגם אחרים יחשפו אליהם, וישמשו אתכם ההורים, המטפלים, אנשי החינוך וכל מי שמעוניין. אני מקווה שיום אחד מישהו יוכל לעשות שימוש בתוכן זה. שווה מחשבה...

פוסטים נבחרים
  • מה הקשר בין שיווי משקל לחרדה?
  • לצעוד בדרך חדשה
  • חינוך לכולם במקום "חינוך מיוחד" – אופציה חינוכית אמיתית
  • סימוכין ברשת – הפניות לכתבות, סרטונים ומאמרים שונים
  • על הפרעות קשב וריכוז
מצאו אותנו בפייסבוק
‏שיטות פורצות דרך בהתפתחות הילד - path2balance.co.il‏

לשאלות פנו אלי בפייסבוק

  • Facebook
  • Facebook
  • YouTube
path2balance
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
מה חסר היום במערכת החינוך?
ראשי » הסתכלות חדשה על התפתחות - שווה מחשבה... » מה חסר היום במערכת החינוך?
path2balance
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש

קושי אחד שלא מטופל← עשוי ליצור קשיים רבים אחרים!

ברור היום יותר מתמיד שאנו חיים בעידן גלובלי, שזה אומר שלא רק שאנחנו קשורים האחד לשני, אלא אנחנו גם תלויים האחד בשני – כלומר קיים קשר ויחס של השפעה של דבר אחד על דבר אחר.

אחת הדוגמאות שממחישות זאת היטב היא מתגלות היום גם בתחומי הרפואה והמדע. חוקרים בתחום של חקר המוח מדברים על כך שהחלקים השונים המרכיבים את המוח – מחוברים וקשורים זה לזה, ולכן פגיעה באיזור אחד יכולה להשפיע על התפקוד של איזור אחר (מי שמעוניין יוכל למצוא הסבר לכך בסרטון "רשתות מוחיות – שלם עולה על סך חלקיו – ד"ר נאוה לויט בן נון").

אז מה הקשר בין כל זה לבין התחום ההתפתחותי אצל ילדים?

דווקא מסיבות אלו שכל דבר קשור האחד לשני, יש לעשות בנתון זה שימוש!

ולכן נדרשת במערכת החינוך התייחסות, ראייה וחשיבה רב מערכתית בעבודה הטיפולית – ההתפתחותית שיש לעשות עם ילדים שמגלים קשיים מסוימים, שאם לא כן, לא נביאם לתפקוד שלם יותר, ואף ללא טיפול מתאים לקשיים שעולים, יכולים להתפתח גם קשיים נוספים בתחומים אחרים.

דוגמא להתייחסות רב מערכתית שכזו, שנועדה לחזק ולשפר את פעילותן של המערכות השונות שפועלות בגוף האדם ואשר אחראיות להביאו לתפקודו האופטימלי, אנו רואים למשל בעבודת השיקום שנעשית עם אנשים שעברו אירוע מוחי.

בתהליך השיקום איתם נעשית עבודה מאומצת ואינטנסיבית תוך מתן התייחסות רב מקצועית מתחומי טיפול שונים – שנדרשים כולם כדי לשקם את מי שעבר אירוע מוחי או כתוצאה מחבלה במוח וכיוצ"ב.

המטופל, בהתאם לחומרת הפגיעה, זוכה לטיפול מעולם שלם של תחומים  –סיעוד, נוירולוגיה, פיזיותרפיה, קלינאי תקשורת, ריפוי בעיסוק, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה שיקומית, הידרותרפיה, ועוד, ואם מדובר גם בילד אז אף גם מתחום ההוראה של החינוך המיוחד.

קבלת העזרה השיקומית מכל התחומים הללו מטרתן – לאפשר לו להשתקם עד כמה שניתן באותן יכולות אשר נפגעו, ולחזור למקומו הטבעי בביתו ובקהילתו כפי שהיה טרם הפגיעה המוחית ,שם ימשיך בעבודתו השיקומית במסגרת הקהילתית.

התייחסות רב מערכתית ועבודת צוות רב מקצועי אנו רואים בצורה משמעותית יותר במסגרות של החינוך המיוחד, שם מביאים הלכה למעשה את הביטוי לכך לכל הילדים אשר נמצאים בגן ו/או בבית הספר, אך צורת עבודה צוותית ורחבה שכזו, שנותנת מענה רחב ומותאם אישית לתלמידים שזקוקים לכך, ובמסגרת בית הספר,  לא רואים אותה במערכת החינוך ה'רגילה', ואני תוהה, מדוע התייחסות טיפולית רב תחומית שכזו, שמביאה עימה ראייה התפתחותית כוללת, לא קיימת החל מהמסגרת של גני הילדים ובתיקצובו של משרד החינוך?

אז תארו לעצמכם, מה יכולה להיות ההשפעה של אותה השקעה איכותית שכזו בילדים שלנו במערכת החינוך? לקריאה על כך אתם מוזמנים לעשות בהמשכו של הפוסט: כיצד התייחסות רב מערכתית ומותאמת אישית ישפיע לטובה על הילדים שלנו?

בית ספר בית ספר יסודי בית ספר תיכון גן טיפולי גן ילדים גן שפתי גן תקשורתי הספקטרום האוטיסטי הפרעות קשב וריכוז הצלחה התפתחות הילד חטיבת ביניים חינוך מיוחד חיקוי טיפולים התפתחותיים ילדים בעלי צרכים מיוחדים לקויות התפתחותיות לקויות למידה לקות שפתית מודל טיפולי – התפתחותי רב תחומי מכון להתפתחות הילד מערכת החינוך משרד החינוך עיכוב התפתחותי צוות רב מקצועי קופת חולים קשיים בלימודים קשיים חברתיים קשיים רגשיים תקשורת
הבא »
חיפוש באתר
שאלות נפוצות
מהם תרגילי מוח (BRAIN GYM) ללקויות שפתיות?
גלו מה הסוד להצלחה! תרגילי מוח הם חלק מתחום שנקרא קינסיולוגיה חינוכית, והם למעשה אסופה של תרגילים מיוחדים שנותנים מענה למגוון של צרכים, ומתאימים לאנשים מבוגרים, לצעירים, לילדים, לתינוקות וכן בטיפול במגוון לקויות התפתחותיות.
מהי שיטת טומטיס לטיפול באוטיזם?
השיטה לפיתוח ההקשבה - התייחסות נרחבת אודות שיטת טומטיס תוכלו למצוא בקטגוריה של הלקות השפתית, והחומר המובא שם רלוונטי גם לכאן מאחר וניתן למצוא את הקושי השפתי גם אצל מי שסובל מאוטיזם.
הסתכלות חדשה על התפתחות - שווה מחשבה...
היה לי חשוב להביא גם בפניכם מידע בעל השפעה ומשמעות לחיים שישמש אתכם ההורים, המטפלים, אנשי החינוך וכל המתעניינים באשר הם, ומיועד להדגיש את אותם המרכיבים החשובים והנחוצים להתפתחות מיטיבה של ילדים. מוזמנים להיכנס לבלוג
אודות האתר

האתר מציג מגוון שיטות טיפול ללקויות התפתחותיות, אשר מתמקדות יותר במקור לבעיה ופחות בסימפטומים עצמם, ונועדו להשלים את הטיפול הקיים

הקטגוריות העיקריות

לקות שפתית: לחצו לקריאה
אוטיזם: לחצו לקריאה
לקויות למידה: לחצו לקריאה
הפרעות קשב וריכוז: לחצו לקריאה
בלוג שווה מחשבה: לחצו לקריאה
החבר המדבר: לחצו לקריאה

התחברו אלינו בפייסבוק
  • Facebook
נבנה ועוצב ע"י DIV Design & תבנית Pojo.me
כל הזכויות שמורות © 2017 | path2balance
  • Plugins Wordpress
  • Themes Wordpress
  • Documents Wordpress
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס