להירגע, להתמקד וללמוד טוב יותר
תוכלו להרחיב את קריאתכם על מדיטציה זו של המיינדפולנס בקטגוריה של האוטיזם, ופה עיקר ההתייחסות שלי תהיה בהקשר ללקויות למידה.
מה שמציעה טכניקה זו בעבור מי שמתרגל אותה היא בין היתר באספקט של הרגיעה והפחתת הלחץ, ובשיפור איכות השינה והקשב, אשר מסייעים מאוד לילדים עם לקויות הלמידה להתמודד טוב יותר עם הקושי שלהם.
על יתרונות אלו ואחרים שיש בתרגול מדיטציית המיינדפולנס תמצאו גם בסרטון "נושמים עמוק – מדיטציה לטיפול בהפרעות קשב ובדיסלקציה".
תוכלו לקרא עוד על שיטה זו בהקשר ללקויות למידה בכתבה "מדריך: מדיטצית מיינדפולנס לילדים עם ADHD / לקות למידה" – שם מתוארת התרומה הרבה שיש למיינדפולנס בעיקר לילדים שסובלים מלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז (הסרטון שמובא שם ניתן לצפייה עם כתוביות בעברית), ואם תרצו תוכלו להתרשם גם מעדותו של ילד שסובל מדיסלקציה ומתרגל מיינדפולנס, ועל איך התירגול עוזר לו בבית הספר (החל מדקה 1:24).
בנוסף, צירפתי לכם מספר קישורים שונים ללא קשר ספציפי ללקויות למידה, אבל בהחלט שקשורים לתחום החינוך והלמידה – כמו הרצאתו של ד"ר ריקרדו טרש על מדיטיציית המיינדפולנס לילדים – "מדיטציה לילדים: חינוך להקשבה" , וגם הפניתי אתכם לסרטון שמדבר על הפחתת לחץ באמצעות מיינדפולנס.
ומי שמעוניין בעוד חומרי קריאה על טכניקה זו של מדיטציה, להלן לינק לאתר שמאגד בתוכו הפניות לאתרים שונים בהקשר של מיינפולדס וילדים.
ולסיום, הבאתי לכם כתבה על בית ספר תל-חי שבדרום תל-אביב שבעבר היה בית ספר כושל עם שיעור אלימות גבוה, אשר עבר שינוי גדול גם מהבחינה של ירידה משמעותית ביותר במקרי האלימות בבית הספר, וגם שיפור מרשים ביותר במבחני המיצ"ב, והכל בשל השימוש ב"שפת הקשב" שמבוססת על עקרונות מדיטציית הקשיבות(mindfulness) .
ולמי שתוהה על ההבדל בין המדיטציה הטרנסנדנטלית והמיינדפולנס, מאחר ונראה ששתיהן מדברות על אותן הדברים, ובמידה מסוימת זה באמת נכון, בכל זאת הן שונות במידת מה, ולכן, צירפתי לכם סרטון קצרצר שמסביר על ההבדלים שבין שיטות אלו.