דפי האתר

דף הבית: לחצו לקריאה
אודות: לחצו לקריאה
לקות שפתית: לחצו לקריאה
אוטיזם: לחצו לקריאה
לקויות למידה: לחצו לקריאה
הפרעות קשב וריכוז: לחצו לקריאה
תקנון שימוש: לחצו לקריאה
בלוג שווה מחשבה: לחצו לקריאה
החבר המדבר לחצו לקריאה
מפת אתר:לחצו לקריאה

הסתכלות חדשה על התפתחות

כאן תמצאו מידע בתחום החינוך והתפתחות הילד, מחשבות שלי בנושאים אלו, וכל מיני דברים נחמדים שנתקלתי בהם ושרציתי שגם אחרים יחשפו אליהם, וישמשו אתכם ההורים, המטפלים, אנשי החינוך וכל מי שמעוניין. אני מקווה שיום אחד מישהו יוכל לעשות שימוש בתוכן זה. שווה מחשבה...

פוסטים נבחרים
  • מה הקשר בין שיווי משקל לחרדה?
  • לצעוד בדרך חדשה
  • חינוך לכולם במקום "חינוך מיוחד" – אופציה חינוכית אמיתית
  • סימוכין ברשת – הפניות לכתבות, סרטונים ומאמרים שונים
  • על הפרעות קשב וריכוז
מצאו אותנו בפייסבוק
‏שיטות פורצות דרך בהתפתחות הילד - path2balance.co.il‏

לשאלות פנו אלי בפייסבוק

  • Facebook
  • Facebook
  • YouTube
path2balance
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
שיטת STEP לטיפול בלקויות למידה
ראשי » לקויות למידה » שיטת STEP לטיפול בלקויות למידה
path2balance
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש

השיטה לפיתוח היכולת האישית

שיטת STEP לטיפול בלקויות למידה

STEP היא שיטת טיפול לילדים בגילאי 7-13 המבוססת על ביצוע תרגילים מיוחדים (תרגילי עיניים, תרגילי קואורדינציה ושיווי משקל), ומיועדת לתת מענה בשיפור תפקודי הלמידה שלהם, ביכולת ריכוז טובה יותר, בשיפור המיומנויות החברתיות שלהם, ואף בתחום הספורט ניתן לראות ששיטה זו משפרת את הביצועים.

לקריאה נרחבת יותר באשר למי מיועדת השיטה ובאלו תחומים היא יכולה לעזור – בלינק הזה.

שיטה זו שמה דגש רב על נושא הצרבלום (המוח הקטן/מוחון) שבמוח האדם, שנמצא שיש לו חלק חשוב מאוד בביצוע של תנועות מוטוריות, בקואורדינציה ובעל תפקיד חשוב ביציבה ושיווי משקל.

כל אלו משמעותיים ביותר בטיפול במגוון התחומים ש – STEP מסייעת בהם כפי שהצגתי לעיל, מאחר וישנו קשר כפי שהספרות המחקרית מראה בין לקויות למידה לבין קשיים בקואורדינציה (כתבתי על כך גם בהרחבה בהקדמה של לקויות הלמידה –  חלקים א'+ב').

על כן  התרגילים המובצעים על פי תוכנית טיפול זו של STEP, קשורים לעבודה על איזור זה במוח (לצרבלום) – כפי שניתן לראות בסרטון ההסבר אודות התוכנית הטיפולית שלהם (בסרטון זה תמצאו עוד הסבר נרחב על שיטה זו).

לשם התרשמות נוספת, תוכלו לצפות בסרטון המביא דוגמא ל- CASE STUDY שנערך בבית ספר יסודי ובו נעשה שימוש בשיטה זו, כולל פירוט הבעיות עימם התמודדו הילדים ועל התוצאות המוצלחות שלהם שהראו שיפורים מבחינה אקדמית – בקריאה, בשיפור כתב היד, בחשבון, וכן שינויים שנצפו בהתנהגות, בביטחון העצמי ועוד.

תוכלו גם לשמוע את עדויותיהם של הילדים אשר עשו שימוש בתרגילים המוצעים בתוכנית זו ובאלו תחומים הם חוו שיפור וכן על התרשמותם של ההורים מהשינויים שחלו אצל ילדיהם בעקבות השימוש בתרגילים אלו.

והבאתי לכם גם את נקודת מבטם של אנשי החינוך בהתייחס לשיטה זו  – את דבריה של מנהלת בית ספר (שהייתה גם מורה לשעבר), את דבריה של מורה לחינוך מיוחד אודות ההצלחה הניכרת של אותם התלמידים בתוכנית הזו ואלו יכולות אקדמיות הם שיפרו, ומורה אחרת שמדברת על השינויים שחלו אצל תלמידיה מבחינה חברתית.

אומנם את השיטה הטיפולית הזו לא ניתן למצוא בארצנו, אבל בהחלט אפשר ללמוד מהאלמנטים השונים המובאים בתוכנית זו של הטיפול, וליישם אותם או את מקצתם כבר מגיל צעיר, ואפילו במרחב הביתי, וכל שכן באמצעות השתתפות בחוגים שונים ששמים את הדגש על נושאים אלו של שיווי משקל וקואורדינציה, ומפתחים אותם.

ועל אף ששיטה זו מיועדת למי שמתקשה בלימודים, לשיפור הריכוז, ועוד, אך הייתי אומרת שעוד מתקופת הגן, וגם ללא קשר ללקויות כלשהן, תרגילים כאלה ואחרים המיועדים לשפר את שיווי המשקל ולפתח את הקואורדינציה, יכולים רק להועיל ואולי אף להקטין את הקשיים שיכולים להתעורר בשנים המאוחרות יותר בתקופת בית הספר.

אגודת ניצן בית ספר גן טיפולי גן שפתי דימוי עצמי דיסגרפיה דיסלקציה דיספרקסיה דיסקלקוליה הבנה שפתית הבנת הנקרא הבעה שפתית הוראה מתקנת הפרעות קשב וריכוז התמצאות במרחב התפתחות הילד התפתחות מוטורית זיכרון חזותי זיכרון שמיעתי חינוך מיוחד חשבון חשיבה טיפולים התפתחותיים ילדים בעלי צרכים מיוחדים כתיבה למידה לקויות התפתחותיות לקויות למידה לקויות שפה מוח קטן מוחון ספורט עיכוב התפתחותי עיכוב שפתי פעילות גופנית פעילות תנועתית צרבלום קואורדינציה קלינאית תקשורת קריאה קשיי שליפה קשיים חברתיים ריפוי בעיסוק שיווי משקל שיטת טיפול שיפור מיומנויות חברתיות תנועה תפיסה מרחבית
« הקודם
הבא »
חיפוש באתר
שאלות נפוצות
מהם תרגילי מוח (BRAIN GYM) ללקויות שפתיות?
גלו מה הסוד להצלחה! תרגילי מוח הם חלק מתחום שנקרא קינסיולוגיה חינוכית, והם למעשה אסופה של תרגילים מיוחדים שנותנים מענה למגוון של צרכים, ומתאימים לאנשים מבוגרים, לצעירים, לילדים, לתינוקות וכן בטיפול במגוון לקויות התפתחותיות.
מהי שיטת טומטיס לטיפול באוטיזם?
השיטה לפיתוח ההקשבה - התייחסות נרחבת אודות שיטת טומטיס תוכלו למצוא בקטגוריה של הלקות השפתית, והחומר המובא שם רלוונטי גם לכאן מאחר וניתן למצוא את הקושי השפתי גם אצל מי שסובל מאוטיזם.
הסתכלות חדשה על התפתחות - שווה מחשבה...
היה לי חשוב להביא גם בפניכם מידע בעל השפעה ומשמעות לחיים שישמש אתכם ההורים, המטפלים, אנשי החינוך וכל המתעניינים באשר הם, ומיועד להדגיש את אותם המרכיבים החשובים והנחוצים להתפתחות מיטיבה של ילדים. מוזמנים להיכנס לבלוג
אודות האתר

האתר מציג מגוון שיטות טיפול ללקויות התפתחותיות, אשר מתמקדות יותר במקור לבעיה ופחות בסימפטומים עצמם, ונועדו להשלים את הטיפול הקיים

הקטגוריות העיקריות

לקות שפתית: לחצו לקריאה
אוטיזם: לחצו לקריאה
לקויות למידה: לחצו לקריאה
הפרעות קשב וריכוז: לחצו לקריאה
בלוג שווה מחשבה: לחצו לקריאה
החבר המדבר: לחצו לקריאה

התחברו אלינו בפייסבוק
  • Facebook
נבנה ועוצב ע"י DIV Design & תבנית Pojo.me
כל הזכויות שמורות © 2017 | path2balance
  • Plugins Wordpress
  • Themes Wordpress
  • Documents Wordpress
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס