השיטה שמביאה את הקשב והריכוז למדרגה חדשה
על המיינדפולנס תוכלו לקרא בפירוט רב בקטגוריה של האוטיזם*, וניתן למצוא מידע גם בקטגוריה של לקויות הלמידה, ובאופן נקודתי יותר בהקשר לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, תוכלו להקשיב לדבריהם של מורים ומדענים וגם של התלמידים עצמם בנוגע לחשיבות שבתרגול המיינדפולנס בבית הספר, ולהתרשם מחוויותיהם של ילדים אשר עושים בה שימוש במסגרת בית הספר, ומספרים כיצד היא עוזרת להם בהתמודדות עם נושאים שונים כגון: עם הרצון שלהם לזוז, איך זה עוזר להם להירגע, להיות יותר מרוכזים, וגם איך הם יכולים לגשת לפתור בעיות, ועוד ועוד.
בנוסף, אני מפנה אתכם לאתר שמטרתו לספק, בין היתר, קורסי לימוד לאנשי חינוך על כיצד ניתן להשתמש בטכניקה זו בבית הספר, (בתוך האתר יש אף התייחסות מבחינה מחקרית ליתרונות שיש בתרגול שלה), ובהמשך לכך, בלינק המצורף, תוכלו לראות כיצד מתרגלים אותה במסגרת הבית ספרית, ועל התרומה שלה בשיפור ההתנהגות וגם מהבחינה הלימודית.
הבאתי לכם גם את הרצאתה של השחקנית גולדי הון שמדברת גם היא על חשיבות השימוש בטכניקה זו בבתי הספר, ולכל מי שמעוניין עוד בהרחבת ידיעתו על כך, יוכל לצפות בסרטון נוסף שמדבר גם הוא על שילוב המיינדפולנס בבתי הספר, ואיך זה יכול לתרום לבריאות הנפשית וגם לשיפור יכולות הלמידה של התלמידים, ולצפות בעוד מגוון רחב של סרטונים בנושא זה.
תוכלו גם להקשיב להרצאתו של ד"ר ריקרדו טרש – מדיטציה בבתי ספר: שיפור בקשב, ויסות רגשי והישגים, וכן לקרא כתבה שלו שפורסמה בעלון קשב ADHD בשם "Mindfulnes – מדיטציית קשיבות והשפעתה על הפרעת קשב", והבאתי לכם גם כתבה שפורסמה על בית הספר "אורנים" שביקנעם עילית, שעושה שימוש בטכניקה זו במסגרת הלימודים.
ואסיים בכתבתה של רותי שילוני שפורסמה בערוץ 2, על בית הספר תל חי שבדרום תל אביב ועל השימוש המוצלח שלו בשפת הקשב (שמבוססת על עקרונות מדיטציית המיינדפולנס), וכן את הראיון שנערך עם מנהלת בית הספר הזה.