השיטה שמביאה עימה הקלה
תוכלו לקרוא בפירוט נרחב יותר על תרגילי המוח בקטגוריה של הלקות השפתית, ובהחלט ניתן לעשות שימוש בתרגילי המוח המובאים שם בעבור מי שסובל מאוטיזם על מנת לשפר את היכולת השפתית שלו.
בנוסף, תוכלו לקרוא מהי התרומה שיש לתרגילי המוח בטיפול ובהקלה על תסמיני האוטיזם, ואחד התרגילים שאני רוצה להראות לכם בהקשר לזה הוא תרגיל שנקרא "אחיזת קוק", שמטרתו לסייע להירגע מכל מיני מצבים מלחיצים בעבורם.
התרגיל "אחיזת קוק" נקרא גם "אחיזה משולבת" ולהסבר נוסף על איך מבצעים את התרגיל תוכלו למצוא בלינק הזה (תרגיל מספר 13).
אם אין שיתוף פעולה מצד הילד בתרגיל הזה, נסו את התרגיל הבא שנקרא "כפתורי מוח" שגם הוא תרגיל שמטרתו שחרור ממתח (יותר מכיוון איזור הצוואר והכתפיים). להמחשה של התרגיל תוכלו לצפות בסרטון החל מדקה 0:29.
בנוסף, מאחר ונמצא שקיים קשר בין שיווי משקל לבין חרדה (המאמר המדובר נמצא בעמוד 32), ובשל כך ששתי תופעות אלו – גם קיומה של חרדה וגם בעיות במערכת השיווי משקל, קיימות בשכיחות גבוהה בקרב ילדים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, חשוב לטפל לפחות בגורם אחד מביניהם כדי לגרום לשיפור בגורם האחר.
לקריאה עוד על נושא זה תוכלו לעשות בפוסט – "מה הקשר בין שיווי משקל לחרדה?".
ובדיוק לשם הטיפול בכך אני מביאה לכם תרגיל מוח שעוסק בין היתר גם בשיפור שיווי המשקל ונקרא – "תרגיל הפיל".
ביצוע זה של התרגיל (מופיע כאן כתרגיל מספר 3), מסייע כאמור בשיפור בשיווי המשקל, ואם תרצו לקרוא על תרגיל זה בהרחבה, תוכלו לעשות זאת דרך הפוסט שכתבתי בשם "תרגילי מוח להפרעות קשב וריכוז" (תחת הקטגוריה של הפרעות קשב וריכוז), ומופיעה שם גם הפנייה לסרטון בו תוכלו לראות הדגמה כיצד מבצעים את התרגיל הזה.
תוכלו עוד לקרוא על החשיבות שבביצוע תרגילי מוח לילדים עם צרכים מיוחדים (בסוף למטה ישנה התייחסות קצרה להצלחה שבשימוש בתרגילי מוח עם ילד אוטיסט), ועל שיטת תרגילי מוח שמיועדת למגוון רחב של לקויות התפתחותיות וביניהם גם עבור מי שסובל מאוטיזם, וכן אני מפנה אתכם למאמר בנושא הקינסיולוגיה, מאחר ותרגילי המוח הם חלק מהתחום של הקינסיולוגיה החינוכית, ושם גם מצויין ששיטה זו מתאימה גם למי שסובל מאוטיזם.
ולסיום, אני רוצה להביא בפניכם את עדותה של אמא לבנה האוטיסט שעשה שימוש בתרגילי מוח, וצירפתי לכם גם מאמר בו תוכלו להתרשם מהסיכום של העבודה הטיפולית שנעשתה עם קבוצת צעירים בעלי צרכים מיוחדים, אשר עשו שימוש בתרגילי מוח, ומפורט שם מהם המטרות שהיו בטיפול איתם, ובאלו תחומים הושגו שיפור והתקדמות.