הקשב מתחדד כשהמתח יורד
על המדיטציה הטרנסנדנטלית כתבתי בהרחבה רבה בקטגוריה של האוטיזם*, ותוכלו לעיין גם בחומר שקיים בקטגוריה של לקויות הלמידה, וכעת, בהתייחס לנושא של הפרעות קשב וריכוז, אני מביאה לכם כתבה שפורסמה על מחקר שבוצע בנוגע לתרגול המדיטציה הטרנסנדנטלית והפרעות קשב וריכוז, וקריאה נוספת תוכלו למצוא גם באתר הזה.
אני מצרפת לכם גם את הרצאותיהם של מנהלים מתחום החינוך, ומומחים מתחום הרפואה – נוירולוגיה ולמידה קוגניטיבית, וגם את דבריהם של התלמידים עצמם, שכולם דיברו במסגרת כנס שנערך בנושא בריאות וחינוך של תלמידים, ושיבחו את העוצמה שיש בתרגול המדיטציה הטרנסנדנטלית, ותוכלו גם להתרשם מסרטון נוסף בו מדברים מומחים מתחומים שונים על איך תרגול מדיטציה זו יכול לעזור למי שסובל מהפרעות קשב וריכוז.
בנוסף, אחת הדוברות מאותו כנס חינוך שנערך (שהבאתי את תוכנו בסרטון לעיל), הינה ד"ר סארינה גרוסוואלד, שהיא חוקרת שבאה מתחום הלמידה הקוגניטיבית, ולמי שמעוניין, תוכלו לשמוע את הרצאתה המרתקת והחשובה בעיני, שבה היא מספרת על התרומה המשמעותית מאוד שיש לתרגול המדיטציה הטרנסנדנטלית למי שסובל מקשיים בקשב וריכוז, שכללו שיפור בתחומים רבים – ברמת המתח והחרדה, שיפור ביכולת הזיכרון, בויסות הרגשי, ההתנהגותי ועוד.
צירפתי לכם סרטון נוסף שבו משמיע את דבריו מנהל חטיבת ביניים ומספר כיצד שיטת טיפול זו עוזרת לילדים בבית הספר, ועוד סרטון שמדבר על תרגול המדיטציה בבתי הספר ועל התוצאות שתרגול זה מביא – שיפור ניכר ברמת המתח והכעס שיש לילדים, שיפור בתחום האקדמי ועוד.
ולסיום, הבאתי לכם את עדותם של כמה ילדים שהתנסו במדיטציה זו וכיצד היא עזרה להם להתמודד עם בעיית הקשב והריכוז שלהם לאחר שלושה חודשי תרגול שלה – (סרטון זה נמצא בסופו של הסרטון שהבאתי לכם מקודם של ד"ר סארינה גרוסוואלד, אבל כעת הוא מובא כסרטון נפרד למי שמעוניין לראות רק אותו).