דפי האתר

דף הבית: לחצו לקריאה
אודות: לחצו לקריאה
לקות שפתית: לחצו לקריאה
אוטיזם: לחצו לקריאה
לקויות למידה: לחצו לקריאה
הפרעות קשב וריכוז: לחצו לקריאה
תקנון שימוש: לחצו לקריאה
בלוג שווה מחשבה: לחצו לקריאה
החבר המדבר לחצו לקריאה
מפת אתר:לחצו לקריאה

הסתכלות חדשה על התפתחות

כאן תמצאו מידע בתחום החינוך והתפתחות הילד, מחשבות שלי בנושאים אלו, וכל מיני דברים נחמדים שנתקלתי בהם ושרציתי שגם אחרים יחשפו אליהם, וישמשו אתכם ההורים, המטפלים, אנשי החינוך וכל מי שמעוניין. אני מקווה שיום אחד מישהו יוכל לעשות שימוש בתוכן זה. שווה מחשבה...

פוסטים נבחרים
  • מה הקשר בין שיווי משקל לחרדה?
  • לצעוד בדרך חדשה
  • חינוך לכולם במקום "חינוך מיוחד" – אופציה חינוכית אמיתית
  • סימוכין ברשת – הפניות לכתבות, סרטונים ומאמרים שונים
  • על הפרעות קשב וריכוז
מצאו אותנו בפייסבוק
‏שיטות פורצות דרך בהתפתחות הילד - path2balance.co.il‏

לשאלות פנו אלי בפייסבוק

  • Facebook
  • Facebook
  • YouTube
path2balance
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
חדשנות בחינוך – (כי) מה שעבד פעם, לא עובד עוד היום
ראשי » הסתכלות חדשה על התפתחות - שווה מחשבה... » חדשנות בחינוך – (כי) מה שעבד פעם, לא עובד עוד היום
path2balance
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש
  • דף הבית
  • אודות
  • לקות שפתית
  • אוטיזם
  • לקויות למידה
  • הפרעות קשב וריכוז
  • תקנון שימוש

הדבר הבא במערכת החינוך

change-948016_640-1

במשוואה הזו של תחום ההוראה והלמידה, עומדת לה מצד אחד מערכת החינוך, אשר לא רק שלא השכילה להחיל שום שינוי משמעותי בשיטות ההוראה שלה ובאופן הגשת החומר הלימודי לעומת מה שהיה נהוג פעם, אלא אף ניתן להגיד עליה יותר מזה – שהיא הפכה להיות יותר ויותר הישגית ואף מרוכזת מידי בלימוד החומר עצמו על מנת ללמד את הילדים כיצד לעבור את המבחנים.

ומנגד, נמצאים הילדים שלנו, שבהחלט ניתן להגיד עליהם, שלעומת אחיזתה הבלתי מתפשרת של מערכת החינוך בשיטות הוראה מיושנות, הילדים עצמם כן עברו שינוי מבחינה פנימית לעומת הדורות הקודמים, וגם הגירויים שאליהם הם נחשפים היום גם הם שינו את צורתם, אז בסופו של דבר משהו לא טוב יוצא מכל זה, כי אין תהליך של צעידה קדימה בצורה מתואמת, מסונכרנת ובמקביל של שני המרכיבים הללו במשוואה.

וזו הנקודה הכי קריטית להבנה – שמה שעבד פעם, כבר לא עובד היום! כי אחד הגורמים במשוואה הזו, שאולי כן הייתה מוצלחת יותר בעבר, השתנה כבר היום, והוא: שהילדים מכוּוונים לפעולה בתדר אחר – מתקדם יותר, פרקטי יותר, מפוכח יותר, ומנגד – עומדת מערכת החינוך שלא מתאימה את עצמה להשתנות האבולוציונית של הילדים החדשים שנולדים.

לכן, ישנו צורך ממשי ביותר בשינוי בתפיסה החינוכית המסורתית שנוקטת בה עדיין מערכת החינוך, וכמובן יש ליישמה הלכה למעשה, ומצאתי מאמר שיכול לשפוך אור על הנושא – פדגוגיה חדשנית ודמות הלומדים הרצויה במאה ה-21.

ומה אנו רואים היום? כתוצאה מהפער שנוצר בין שני המרכיבים המהותיים הללו, מערכת חינוך שלא משתנה לעומת השינוי שחל בילדים, אנו עדים לתופעה גוברת והולכת ששגורה בפי כל היום – "הפרעות קשב וריכוז".

מ-ש-ע-מ-ם לילדים במערכת החינוך המסורתית, לא מעניין אותם ללמוד את החומר שמוגש להם, ובפרט שהם יודעים שזה לא בהכרח ערובה להצלחה בחיים. ותגידו אתם, איך אפשר ללמד ילדים כשהם לא מאמינים בעצמם שתועלת אמיתית תצמח להם מזה?

פעם, הדור של ההורים שלנו עוד יכל במעט לשכנע אותנו, שאם נלמד – נוכל להצליח בחיים כי נוכל להתקבל למוסד להשכלה גבוהה במקצוע נחשק ויוקרתי, ומשם הדרך להצלחה תיסלל לנו.

אבל היום כבר כולם יודעים שלעשות כסף זה לא אומר שחייבים להיות עם תואר ראשון או שני או שלישי, ואפילו עבודה במשרד נחשב לא תמיד יביא את האושר בחיים האישיים ובחיי המשפחה, ולא תמיד יוביל לרווחה כלכלית, ואפילו לא לרכישת דירה, ולכן היחס לממסד החינוכי היום בהיבט של מה שיש לו להציע לילדים היום, השתנה מאוד מבעבר.

בנוסף, הצעירים של היום מסתכלים בעיניים מפוקחות מאוד ולא תמימות על העולם שבו הם חיים – הם רואים איך ההורים שלהם עובדים קשה ולא תמיד מצליחים לגמור את החודש, ואפילו שהם כן מצליחים להרוויח משכורת סבירה, הם לא יכולים להתעלם מכך שלא נשאר להורים שלהם הרבה זמן וגם לא כוח לבילוי של זמן איכות איתם ועם יתר בני המשפחה, ולא בטוח שזה מה שהם היו רוצים לעצמם בחיים שלהם, ובצורה בלתי מודעת, הם מראש מוותרים על זה, ומבינים שהלימודים לא יביאו להם בהכרח כסף ו/או איכות חיים.

אז דווקא מסיבות אלו של צורך שבא לא מעט מצד התלמידים עצמם, שמערכת החינוך תמצא דרכים אחרות להעביר את החומר הלימודי בצורה מעניינת וחוייתית יותר, מצאתי כי בכמה בתי ספר בודדים ברחבי הארץ כבר החלו לעשות שימוש במודלים של חדשנות בחינוך כדוגמת זה שמתקיים בבית הספר "יד מדרכי" בבת ים,  וכדוגמת בית הספר הניסויי "עין הים" שבחיפה, וכמו אופני הלמידה המשולבים שניתן לראות בבית הספר היסודי  המשותף לכפר שמריהו וחוף השרון, ובית הספר "כוכב  הצפון" שבאשקלון.

על היוזמות הללו להתפשט עוד ועוד בקרב מסגרות החינוך השונות ולאפשר לילדים את מיטב הדרכים כדי לשפר ולהעצים להם את חווית הלמידה, שהרי הם דור העתיד שלנו ויהוו את פני החברה שלנו בקרוב מאוד.

ומצאתי סרטון ביו טיוב שבדיוק מדבר על כך ומסכם זאת היטב – שמערכת החינוך צריכה להשתנות ולהתאים את עצמה לרוח התקופה שבה אנו חיים, בדיוק כשם שפועלים לשנות דברים אחרים בתחומים אחרים כמו טכנולוגיה, רפואה וכיוצ"ב בהתאם לקידמה.

זאת ועוד, ישנם גורמים נוספים שאחראיים במידה לא מבוטלת גם הם להיווצרותה של התופעה ששמה – הפרעת קשב וריכוז. אתם מוזמנים להמשיך לקרא על כך: "משמעת לקויה – המתכון להעצמת הבעיה".

 

ADD ADHD אימפולסיביות בית ספר בית ספר יסודי בית ספר תיכון גן טיפולי גן שפתי דימוי עצמי הורים היפראקטיביות הפרעות קשב וריכוז הצבת גבולות התפתחות הילד זיכרון חדשנות בחינוך חטיבת ביניים חינוך חינוך מיוחד טיפולים התפתחותיים טמפרמנט ילדים בעלי צרכים מיוחדים למידה לקויות התפתחותיות לקויות למידה לקות שפתית מורים מטפלים מערכת החינוך משמעת משרד החינוך עיכוב התפתחותי פעילות גופנית קשב קשיים בלימודים קשיים חברתיים קשיים רגשיים ריטלין ריכוז תזונה תסכולים תפיסה מרחבית
« הקודם
הבא »
חיפוש באתר
שאלות נפוצות
מהם תרגילי מוח (BRAIN GYM) ללקויות שפתיות?
גלו מה הסוד להצלחה! תרגילי מוח הם חלק מתחום שנקרא קינסיולוגיה חינוכית, והם למעשה אסופה של תרגילים מיוחדים שנותנים מענה למגוון של צרכים, ומתאימים לאנשים מבוגרים, לצעירים, לילדים, לתינוקות וכן בטיפול במגוון לקויות התפתחותיות.
מהי שיטת טומטיס לטיפול באוטיזם?
השיטה לפיתוח ההקשבה - התייחסות נרחבת אודות שיטת טומטיס תוכלו למצוא בקטגוריה של הלקות השפתית, והחומר המובא שם רלוונטי גם לכאן מאחר וניתן למצוא את הקושי השפתי גם אצל מי שסובל מאוטיזם.
הסתכלות חדשה על התפתחות - שווה מחשבה...
היה לי חשוב להביא גם בפניכם מידע בעל השפעה ומשמעות לחיים שישמש אתכם ההורים, המטפלים, אנשי החינוך וכל המתעניינים באשר הם, ומיועד להדגיש את אותם המרכיבים החשובים והנחוצים להתפתחות מיטיבה של ילדים. מוזמנים להיכנס לבלוג
אודות האתר

האתר מציג מגוון שיטות טיפול ללקויות התפתחותיות, אשר מתמקדות יותר במקור לבעיה ופחות בסימפטומים עצמם, ונועדו להשלים את הטיפול הקיים

הקטגוריות העיקריות

לקות שפתית: לחצו לקריאה
אוטיזם: לחצו לקריאה
לקויות למידה: לחצו לקריאה
הפרעות קשב וריכוז: לחצו לקריאה
בלוג שווה מחשבה: לחצו לקריאה
החבר המדבר: לחצו לקריאה

התחברו אלינו בפייסבוק
  • Facebook
נבנה ועוצב ע"י DIV Design & תבנית Pojo.me
כל הזכויות שמורות © 2017 | path2balance
  • Plugins Wordpress
  • Themes Wordpress
  • Documents Wordpress
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס