לאזן את המוח
על הנושא של הנוירולוגיה התפקודית (=כירופרקטיקה נוירולוגית) כתבתי בהרחבה בקטגוריה של האוטיזם וממליצה לעיין גם שם, וכעת אני מביאה התייחסות נקודתית לנושא זה כטיפול בלקויות למידה.
בחלוקה כללית וגסה ביותר, המוח מורכב משני חצאים שנקראים המיספירות. *ידוע שההמיספרה (אונה) השמאלית אחראית על הדיבור, השפה, היכולת המתמטית ועוד, וההמיספרה הימנית אחראית על התפיסה המרחבית, הדמיון, היצירתיות ועוד.
תפקידו של הכירופרקט הנוירולוגי (=נוירולוג תפקודי), בין היתר, הוא לאתר אלו איזורים במוח הם חלשים יותר, ועקב כך הם גורמים לשתי ההמיספירות הללו לעבוד בצורה לא מאוזנת (כי אם אחת מההמיספירות חלשה למשל, אז היא עובדת בקצב שונה (איטי) לעומת השנייה שהיא יותר חזקה), ובאמצעות השיטה המיוחדת שמביאה עימה הנוירולוגיה התפקודית, ניתן לעבוד על חיזוק אותם האיזורים החלשים באמצעים שונים, ובכך מאפשרים לשני חצאי המוח לעבוד ביחד באותו קצב => נוצר איזון בתפקוד המוח.
כך בעצם ניתן להוציא לפועל את היכולות הטמונות אצל מי שסובל מלקויות למידה, ובכלל לקדם ילדים שיש להם קשיים גם בנושאים אחרים כמו הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם ועוד.
שיטה טיפולית זו יעילה לטיפול במגוון לקויות התפתחותיות וביניהם גם בלקויות למידה, ומי שמעוניין להתרשם עוד משיטה זו, יוכל לצפות בסרטון אודות הכירופרקטיקה הנוירולוגית – כיצד היא מבוצעת, וכיצד היא עוזרת לטפל בלקויות למידה.
לנוחיותכם צירפתי לכם גם את ההרצאה שנתן ד"ר רוברט מלילו, שהוא בעצמו נוירולוג תפקודי, על מגוון הלקויות שיש לילדים וביניהם גם בנושא של לקויות למידה, ועוד הסבר מפורט בוידאו שנותן כירופרקט נוירולוגי אחר על הטיפול במגוון לקויות שיש לילדים כגון: דיסלקציה, הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם.
לקריאה נוספת על הנוירולוגיה התפקודית ללקויות למידה ניתן לעשות בלינק הזה וכן תוכלו לקרא גם על תפקידי ההמיספירות, *אך חשוב לי מאוד להדגיש את הנקודה הבאה בהקשר לשיטה זו – החלוקה להמיספירות במוח ועל מה כל המיספירה אחראית, היא הרבה יותר מורכבת מחלוקה פשטנית וגסה של המיספירה ימנית ושמאלית, ואבחון מדוייק בדבר אלו אזורים במוח הם יותר חלשים ומהם דרכי העבודה לטפל בהם, עושה הכירופרקט הנוירולוגי בלבד. כאן הבאתי סקירה כללית ביותר של שיטת טיפול זו.